Mağazadan alınan üründe cayma hakkı var mı?
Yasaya göre mağazadan nakit alışverişlerde, kusur olmadığı sürece ürünü iade etme veya değiştirme hakkı yoktur. Üründe kusur varsa tüketici 6 ay içinde bunu fark ederse iade veya değişim talebinde bulunabilir.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
(5) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya gönderilmesi yeterlidir.
14 gün içinde cayma hakkı kalktı mı?
İade süresi (cayma hakkı) kaç gündür? Alıcı; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, müşteri, malı teslim aldığı tarihten itibaren on dört gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Hangi ürünlerde cayma hakkı kullanılamaz?
Belirli bir tarihte veya dönemde kullanılması gereken konaklama, eşya taşımacılığı, araç kiralama veya eğlence gibi hizmetlerde tüketicinin cayma hakkı bulunmamaktadır.
Mağazadan alınan ürün iptal edilir mi?
Mağazadan bir ürün satın aldınız ve eve geldiğinizde ürünü beğenmediğinizi fark ettiniz ve iade etmek istediniz. Ne yazık ki yasa, satın alınan üründe bir kusur olmadığı sürece tüketicilerin mağazalarda nakit satın alımlarını iade etmesine veya değiştirmesine izin vermiyor.
Tüketicinin cayma hakkı koşulları nelerdir?
Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Satın alma “mal” içinse, süre malın teslimi ile başlar; satın alma “hizmet” içinse, hizmet sözleşmesinin akdedilmesi ile başlar.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
Çayma hakkımı nasıl kullanırım?
Tüketici, cayma hakkını satıcıya, tedarikçiye veya aracı hizmet sağlayıcıya karşı yazılı olarak veya kalıcı bir veri taşıyıcısı vasıtasıyla kullanmalıdır. Cayma hakkı yazılı olarak veya kalıcı bir veri taşıyıcısı vasıtasıyla, yani SMS, e-posta, internet, CD, DVD, hafıza kartı gibi araç veya medya aracılığıyla kullanılabilir.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunularak, tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.
Kutusu açılmış ürün iade edilir mi?
Ambalajı açılmamış CD, DVD, kaset ve sarf malzemeleri vb. ürünlerin iadesi/değişimi, kanunda öngörülen durumlar haricinde yapılamaz. Kurulu ve aktif hale getirilmiş ürünlerde (TV, ev aletleri, yazılım ürünleri vb.) iade/değişim işlemleri, kanunda öngörülen durumlar haricinde yapılamaz.
Mağazadan iade kaç gün sürer?
Bu bağlamda mağazadan satın alınan ürünün iadesi kaç gün sürer sorusunun cevabı şu şekilde verilebilir: Bazı mağazalar satın alınan ürünü 15 (on beş) gün içerisinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar 7 ila 1 hafta içerisinde ürünü iade etmekte, bazıları ise aynı gün içerisinde koşulsuz iade etmektedir.
İade kabul etmemek yasal mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?
İade edilemeyen ürünler, tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilen veya değiştirilen ürünlerdir. Her türlü yazılım ve VCD, CD, kaset.Daha fazla ürün…
Ayıpsız misli ile değişim ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin indirilmesine karar verebilir.
Cayma hakkı için nereye başvurulur?
Başvuru, uyuşmazlığın konusunun belirtildiği başvurunun, destekleyici belgelerle birlikte tüketici hakem heyetine sunulmasıyla yapılır. Tüketici hakem heyetlerine başvurular, Ticaret Bakanlığı’nın internet sitesinde yer alan başvuru formu kullanılarak yapılabilir.
Mağazadan aldığım ürünü kaç gün içinde değiştirebilirim?
Evet, tüketicilerin yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkı bulunmaktadır.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunularak, tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.
Kutusu açılmış ürün iade edilir mi?
Ambalajı açılmamış CD, DVD, kaset ve sarf malzemeleri vb. ürünlerin iadesi/değişimi, kanunda öngörülen durumlar haricinde yapılamaz. Kurulu ve aktif hale getirilmiş ürünlerde (TV, ev aletleri, yazılım ürünleri vb.) iade/değişim işlemleri, kanunda öngörülen durumlar haricinde yapılamaz.
Ayıpsız misli ile değişim ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin indirilmesine karar verebilir.
Tavsiyeli Bağlantılar: Medcezir En Son Kaçıncı Bölüm